GDPR u digitalnom marketingu!

GDPR u digitalnom marketingu – prijetnja ili prilika?

O GDPR uredbi o zaštiti osobnih podataka govore i pišu svi. Djelatnici u digitalnom marketingu se pitaju kako će GDPR utjecati na njih, što će smjeti, a što ne, što sa postojećom bazom podataka, je li dosadašnji način prikupljanja podataka sukladan uredbi…Postavlja se mnoštvo pitanja, a odgovore je  prilično teško naći. U ovom tekstu pokušat ćemo vam približiti ovu problematiku. Najvažnija stvar koja se mijenja dolaskom GDPR-a 25.05.2018., a vezana za digitalni marketing, je ta da ćete od tada morati imati privolu za slanje sadržaja promotivnog karaktera. Što to znači? Pretpostavka je da je u prosjeku samo 25% vaše baze podataka u skladu s GDPR-om. To su oni podaci za koje imate privolu na način da su se ispitanici svojevoljno upisali na Vašu mailing listu. Što učiniti? Brišite nepotrebne podatke i skupljajte privole za one perspektivne. Ne označavajte unaprijed kućice za davanje privole. Nije u skladu s GDPR-om. Kućica se mora  „fizički“ označiti. Omogućite korisnicima ažuriranje i brisanje podataka. Navedite koliko dugo ćete čuvati njihove podatke.

Druga bitna stvar je svrha u koju su podaci prikupljeni. Naime, kao pružatelj usluge i tvrtka koja prikuplja podatke, morat ćete jasno i nedvosmisleno napisati u koju svrhu ćete koristiti prikupljene podatke. Ako ćete ih koristiti u svrhu slanja ponuda i akcija, ne smijete ih koristiti, nakon eventualne uspješne suradnje, u svrhu samopromocije. Za korištenje osobnog podatka u tu svrhu, trebat ćete dodatnu privolu. Isto tako, ako skupljate podatke u svrhu slanja promotivnih mailova, treba voditi računa da se skupe samo nužni podaci. Uzmimo za primjer informatičke usluge.  Ime i prezime, e-mail adresa i ime tvrtke je sasvim dovoljna količina podataka za takvu vrstu aktivnosti i prema GDPR-u nije dozvoljeno prikupiti i podatke o npr. dobi ili spolu u tu svrhu. Dob ili spol nije nužan podatak za prodaju informatičke usluge. Dok je nekom prodavatelju odjeće ili obuće podatak o dobi ili spolu nužan za istu svrhu. Cilj GDPR-a je da se osobnim podacima pristupa savjesno, da se maksimalno zaštiti privatnost EU građana i prikupi minimalna količina podataka.

Je li GDPR prilika ili prijetnja digitalnom marketingu? Ako se na vrijeme uskladimo, sigurno ćemo s GDPR-om profitirati. Kako? S jasnom politikom postupanja s osobnim podacima, steći ćemo veće povjerenje krajnjih korisnika. Nećemo gubiti vrijeme na klijente koji nisu zainteresirani za naše proizvode i usluge već ćemo se kvalitetnim sadržajem orijentirati na one „bitne“. Korisnici naše mailove neće označavati kao spamove. Iako će nam trebati puno više vremena da prikupimo kontakte i njihove privole, isti će biti kvalitetniji i spremniji na akciju. Kvalitetniji kontakti imat će za posljedicu kvalitetnije kampanje. Što će rezultirati povećanjem prodaje i na koncu profita.

 

Leave a Comment